Ez a péntek esti meccs megint egy gyötrelem volt. Gondolkoztam, hogy írjak-e a Kecskemétről, de rá kellett jönnöm, hogy ez a csapat annyira sótlan, a középszerű posványba illő, hogy kár is a karaktert pazarolni rá. (Egy csapat, ahol Mogyorósi tényező? hehe…)

Úgyhogy marad a kedvenc vesszőparipám, az akadémiai képzés, amelynek az egyik „kirakatcsapata” a Haladás.

Szerintem a futball egyszerű dolog:

passzolni kell (pontosan), levenni a labdát úgy, hogy ne pattanjon el, meg viszonylag sokat futni. Mindezt addig kell gyakoroltatni egy csapat emberrel, amíg valami játékféle ki nem alakul.

Ha a Haladás játékából próbálunk leszűrni valami tanulságot a képzés milyenségéről, akkor szomorú a kép. Lépten-nyomon azt halljuk, hogy tele van az ország fiatal tehetségekkel, akik csak azért nem tudnak kibontakozni, mert nem kapnak lehetőséget az első keretben. Talán nem véletlenül.

Radó, Guzmics és a többiek biztosan őstehetségek, csak éppen ez a pályán nem látszik. Ugyanazt a pontatlan, többnyire elképzelés nélküli játékot produkálják, mint az ellenfelük – most éppen a Kecskemét, amely még ráadásul egy Rajczival is meg van büntetve. Lásd: fiatal tehetség 5 évvel ezelőttről.

Ha idehozzuk az MTK vagy a Felcsút példáját, akkor is ugyanez a kép. Úgy néz ki mindegy, hogy egy Mezey által megálmodott statisztikapornócentrumban, vagy egy kastélyban nevelt instantjátékosokról van szó, az eredmény kiábrándító.

Pedig az NB1 pont az a bajnokság lehetne, amelyből egy fiatal, szervezett, lendületes csapat ki tudna emelkedni (lásd: az MTK egy-egy jobbik idénye, amikor éppen nem esik ki a második vonalba).

Ehhez képest bár voltak jó momentumai a Haladásnak, összességében pontatlan passzok, céltalan beadások, és nyögvenyelős játék jellemezte a „masszív” Kecskemét elleni a játék egészét.

Így ismét csak a kérdések maradnak meg bennem:

  • Lehet, hogy Artner alkalmatlan kibontakoztatni a megbúvó csodagyerekeket?
  • Ha a fent említett alapkészségeket (passz, futás, labdalevétel) a játékosok nem tudják elsajátítani, akkor mi folyik az akadémián?
  • Vagy ennyire vonzó az első osztály langymelege, avagy ha más sem teljesít, fut jobban, és ugyanúgy megkapom a pénzt, akkor minek törjem magam?
  • Egy „tehetséges fiatal” (ami itthon 20 éves kornál kezdődik) jelző bőven elég a jövőképhez?

Nem biztos, hogy érdekelnek a válaszok…